Tuesday, August 15, 2006

Pretty handy!

Jag samlar på små uttryck på språk jag inte kan. Kan vara bra att ha, tänker jag, ifall man skulle stöta på någon turist som ber om hjälp att hitta till Säntäll stäjschen eller Landvettel älpott. Har precis lärt mig följande två japanska uttryck:

Iu koto wo kikanaito... WATASHI TO KEKKON SHITE MORAIMASU!
(ungefär: Om du inte gör som jag säger...så måste du gifta dig med mig!)

samt:

Omae wa sude ni shindeiru!
(ungefär: Du är redan död...du vet bara inte om det än!).

Ringer du inom tio minuter slänger jag även in följande fras:

Koko mo shiranai tenjô da!
(ungefär: Jag känner inte igen taket här heller!).

Mer än så tror jag inte man behöver egentligen.

1 Comments:

Blogger Gert-Uno said...

Wasu morijaki thuen Thue wu, Bert-Bruno-San

12:59  

Post a Comment

<< Home

Powered by Blogger