Wednesday, June 13, 2007

Stellan och den svenska synden

Jag gillar Stellan (men jag tvivlar på att Stellan gillar mig...han vet nog inte ens vem jag är). Det visade sig att Stellan var med i en film från 1974 med den catchiga titeln "Anita - ur en tonårsflickas dagbok" och regiserad av Torgny Wickman (nischad på sexualupplysning och mannen bakom "Kärlekens språk", filmen som Robert DeNiro tar sin date Cybill Shepherd på i "Taxi driver", men även klassiker som "Kyrkoherden"). Vill ni läsa vad filmen handlar om kan ni göra det här (based on a true story by the way).
Det som gör att den hamnar på SKAEMT är den fantastiska trailern. Den amerikanska speakerrösten är obetalbar.
Varsågoda! SKAEMT ger er trailern till:
PS/Torgny Wickman avslutade sitt långfilmsregiserande med "Ta mig i dalen" och nu hade han slutat gömma sig bakom förkläden som "story" för rakare rör...något som bekant amerikanerna kunde bättre...har jag hört/DS

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Jag tycker musiken var bäst.

/K

06:51  

Post a Comment

<< Home

Powered by Blogger