Tuesday, May 02, 2006

Chuck Norris och Alf Svensson – lika som bär!!??
Alf Svensson, den fd ledaren för Kristdemokraterna, dök upp på TV igår kväll. Jag noterade att han har ett riktigt stort utrymme mellan överläppen och näsan. I samma ögonblick slog det mig och jag såg det lika klart som Neo i Matrix när han inser att allt bara är ettor och nollor: Alf är ju otroligt lik den legendariske kampsportsfilmhjälten Chuck "Chuckan" Norris. En god vän sa en gång för många år sedan:

-Det finns ingen skådis som får plats med så mycket mustasch som Chuck Norris!

Helt sant. Förmodligen finns det heller inte någon fd politiker som skulle kunna få plats med lika mycket mustasch som Alf Svensson. Alf har ju potential att odla fram den tjockaste tänkbara Chuckan-muschen!


Jag gick ett steg till. Jag bytte plats på Alf och Chucks mustaschområden. Alf fick Chucks mustasch, Chuck fick Alfs frånvaro av mustasch. De passade perfekt. Vad lär vi oss då av detta? För mig är det klarare än klaraste kristall – Chuck och Affe är två själsfränder som förmodligen har mer gemensamt än båda först skulle vilja erkänna.



4 Comments:

Blogger BB said...

Du har rätt, Gert-Uno, de är som natt och dag...verkligen. Nu när du påpekar det och man börjar göra noggrannare jämförelser än de man tidigare gjort mellan dessa två giganter, så ser man också att Alf har en spegelvänd Chuckan-lugg. Samma snygga inramning fast tvärtom, liksom.

PS/Hoppas du har noterat uppdateringen av Sam Fox-inlägget. Har lagt till vad som kommer att bli Skaemt:s symbol för ljudillustration. Klicka på den får du se, Gert-Uno...eller snarare höra...med ditt öra. Örongodis, helt enkelt!/DS

13:45  
Anonymous Anonymous said...

Alf Svensson är väl fd partiledare...inte politiker, väl?

04:44  
Blogger Gert-Uno said...

Käre eller kära pekpinnen.
Naturligtvis har du rätt - Alf Svensson är fd partiledare, inte fd politiker. Bara för att han Alf avgick som partiledare för KD i december 2003 är han ingalunda politiskt avaktiverad. Sedan 2004 är han suppleant i Utrikesutskottet.
Trots ditt korrekta påpekande överväger jag ändå starkt att utöva censur och litterär retuschering och ändra felaktigheten i mitt påstående - bara för att ditt inlägg ska framstå som fullständigt idiotiskt och helt utan sammanhang.

07:24  
Anonymous Anonymous said...

Hör här nu pojkar sluta nu genast upp med de här fjanterierna. Klipp er och skaffa er jobb - förtappade själar.

14:00  

Post a Comment

<< Home

Powered by Blogger