Wednesday, June 14, 2006

Bättre förr?

Ett tacksamt ämne är ju om det som bekant var bättre förr! Tänkte här komma med en liten twist på det temat.

För några månader sedan besökte jag mitt föräldrahem vilket fortfarande inrymmer föräldrar (mina dessutom) vilket gör att mina gamla pojkthingies ligger förpackade i banankartonger i källarförrådet. Nu har de, föräldrarna alltså, fått för sig att rensa ut och börjar ställa krav på att jag, Bert-Bruno, ska ta hand om dessa saker jag inte vill slänga men som jag samtidigt inte vill förvara i egna utrymmen. Taskigt alltså.

Änyzoohaow, fick jag börja plocka bland prylarna och hittade till min stora glädje mina gamla MAXX-album. För illiterata analfabeter kan jag berätta att MAXX var så tufft ett seriealbum kunde vara på 80-talet med serier som t.ex. Ranxerox, cyberroboten med stora muskler och ännu större sociala relationsproblem. Vad jag minns var det jävligt bra och spänt började jag bläddra bland sidorna. Följande textslinga besvarar titeln på detta inlägg...Bättre förr?

8 Comments:

Blogger Mange said...

Shit. Jag hade precis lyckats förtränga att jag har en komplett uppsättning MAXX uppe på vinden hemma. Jag var nämligen tvungen att hämta mina barndomsprylar för flera år sedan. Så... välkommen in i vuxenvärlden, Bert-Bruno!

07:13  
Blogger BB said...

Tjena grabben! Gratulerar får jag passa på att säga så här i det här mindre passande sammanhanget.

Ser fram emot att få se era tjejer. Jätteroligt!!!!

Slarva nu inte bort dina MAXX. I den här världen mår småtjejerna bara bra av att läsa sånt!?!

14:28  
Blogger Mange said...

Här slarvas inte bort några MAXX. Inte heller zombie-dvds eller hårdrocksplattor eller farsans gamla Chockalbum. Allt det där är tilltänkta hjälpmedel i mitt 'hur-man-uppfostrar-barn'-paket. Tack förresten! Sex dagar till Götet...

08:04  
Blogger Gert-Uno said...

Jag har bara en fråga: Vad har hänt med BB:s nuna?
Förövrigt, Maxx verkar jättespännande. Min dotter älskar oxå Maxx; Max lampa är hennes favorit just nu. Vad heter ditt Maxx-albumet BB? Max bro, eller Max ballar?

11:35  
Anonymous Anonymous said...

Maxx! Chock!! Inte undra på att ni blivit som ni blivit. Själv läste jag KP :) /gimp

08:40  
Blogger BB said...

Max tajar heter min favorit. Handlar om hur Max så att säga lär känna sig själv.

13:11  
Anonymous Anonymous said...

Uhh, och sånt läser du högt för dottern antar jag? /gimp

09:22  
Blogger Mange said...

Jag läste också KP. Baklänges, med svarta ljus tända, och då lät det typ "rrraaaaggh doooeeeda diiina klaaaschkamraaater". Konstigt, nu när jag tänker tillbaka på det.

14:18  

Post a Comment

<< Home

Powered by Blogger