Wednesday, June 28, 2006

Blombevattnarens bekännelser – ett vittnesmål

Bert-Bruno, Berit-Bruno med familj är på semester. Jag, Gert-Uno, sköter om underhållet av deras blommor och blader. Läget är som följer:
Efter den första bevattningen konstaterades basilikan på balkongen inte må toppen. Den var torr och hängig och fick därför en extra stor dos H2O. Nu mår den utmärkt. Alla blommor (utom de där som är planterade i löjligt små krukor) mår prima.
Jag kommer inom kort att överlämna bevattningsstafettpinnen till en av våra vänner; en man som numera går under den minst sagt märkliga benämningen "ThroatWobblaMangroove" eller "ThroatWobblaMonrovia" eller nåt. Jag vill bara klart och tydligt meddela, nu när ansvaret för plantornas väl och ve förflyttas, att samtliga av makarna BB:s blommor alltså är i toppskick. Klargörandet framförs av en mycket enkel anledning – jag vill under inga som helst omständigheter höra något tjafs om vem som dödat fam. BB:s växter. Om den ponerade situationen skulle visa sig uppstå, vill jag i så fall klarlägga skuldfrågan redan här och nu. För att bevisa min förestående oskuld bifogas därför några bilder som visar blomstatus 2006-06-28 om aftonen:
Till min käre vän och bevattningskollega "ThroatWobblaMippMupp" bifogar jag även ett par bilder som visar redskap jag haft mycket nytta av vid genomförandet av mitt värv. Jag vill även passa på att önska honom ett lycka till och framföra en förhoppning om att bäste man må vinna...

4 Comments:

Blogger BB said...

På hela familjens vägnar tackar jag dig, Gert-Uno, för väl utfört värv (även om solrosen längst till höger på bild 1 ser något hängig ut). Det är med skräckblandad förtjusning jag ser fram emot nästa omgång i vattningskedjan.

Nu har du fått något att bita i, Wobblerianushurts!

00:36  
Blogger Gert-Uno said...

det var inget fel på solrosen när fotot togs, måste vara något med din skärmupplösning. Här på min bildskärm ser den jättebra ut.

Ps. en solros är ingen perenn, så förvänta dig inte för mycket av den

06:13  
Blogger BB said...

Jag känner ingen Perenn. Så det så.

Kan för övrigt meddela att jag tog inte mindre än två finfina tvåkilosgäddor i Luleälv idag...och ja, fotobevis finns kära Gert-Uno.

10:35  
Blogger Gert-Uno said...

Grattis, grattis BB. Ut med gäddorna på bloggen, de har väl inget att dölja?

13:27  

Post a Comment

<< Home

Powered by Blogger