Tuesday, October 17, 2006

Konsten att pynta en tunnel...

Som ni eventuellt redan känner till hyser BB en enorm sympati för utmanaren från Hisingen, nämligen BK Häcken. Förutom att spela propagandafotboll ända ner i ettan och glädja alla 1027 personer som behagar masa sig till Rambergsvallen med fröjdiga förluster mot t.ex.GAIS och AIK så bidrar de även till att livskvaliteten höjs på västkustens tredje största ö. Här är några bildexempel där man smyckar Lundbytunneln med en estetiskt tilltalande banderoll till gagn för trötta nattbilisters röda ögon:


Inte nog med det. Man ser även till att försöka sprida sina estetiskt högstående värden till andra städer runt om i riket. Ta följande talande exempel till Edra hjärtan, o tvivlare. De är hämtade från bortamatchen mot Öster vilket innebär att bilden är tagen i Växjö. Underbara små skapelser iordningsställda för Växjöbornas väl och ve och konstnärliga utveckling...och inte alls...pinsamma. Oh my God!

Mitt i all misär vill jag ändå bara påpeka att min favorit är killen som håller "En klass för sig, #4"-plakatet utan att skämmas eller ens bära rånarluva. #4 i Häcken är för övrigt Teddy Lucic som gjorde Häckens mål i 1-1 matchen mot Öster.

1 Comments:

Blogger Gert-Uno said...

Den här matchen fick jag själv tillfälle att följa på nära håll. jag vet inte vad jag ska skriva; jo...fotboll är en sport!!

11:10  

Post a Comment

<< Home

Powered by Blogger